Vass Csaba horgász blogja

Halat fogni akkor lehet, amikor eszik, nem amikor ráérsz...

Utolsó kommentek

Ha szeretnél értesülni az újabb írásokról, like-old a Facebook-os oldalamat:

A blogon megjelenő tartalmak (szövegek, képek és videók) a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik, szerzői jogvédelem alatt álló szellemi terméknek minősülnek. Egészben vagy részben történő felhasználásukhoz a szerző előzetes írásbeli engedélye szükséges.

Pisztráng telepítés a Gaján

2012.06.24. 11:32 vasscs

 

A Székesfehérvár melletti Gaja-völgyben folyik a Gaja-patak, amit a "Magyarországi pisztrángos vizek és pisztrángok megmentésére alapítvány" kezel, és telepít évek óta. A napokban 300 darab sebes pisztráng került kihelyezésre a patakba, huszonkettő és huszonkilenc centi között. 

Jó hír a pergetőknek: 2012. július 1-től ők is jöhetnek.

DSC_0488.JPG

Egy, a frissen telepített sebes pisztrángok közül

Az Alapítvány kezelésében lévő Gaja-patak Inotapusztától Fehérvárcsurgóig tart, ez több mint tizenhárom folyamkilométer, s hallani híreket, hogy a felsőbb szakaszokon is fognak pisztrángot, de a telepítések a Vadex Zrt. által kezelt, és felügyelt szakaszon történnek. 

DSC_0465.JPG

Egyelőre a megengedett módszer a legyezés, ellenben az Alapítvány kuratóriuma azt a döntést hozta, hogy 2012. július 1-től engedélyezett lesz a szakáll nélküli horoggal való pergetés is

Napi, és éves jegy váltható a tájcentrum területén, a tó mellet lévő büfében mindennap 6-21 óráig. A napi 2000, az éves engedély 15000 forint, halat elvinni nem szabad a patakból.

DSC_0480.JPG

Az utolsó telepítésből való sebes pisztráng

P1070718.JPG

Korábbi telepítésből való fogás, a patakban negyven centiig számíthatunk pisztrángra

 

UPDATE: A mai nap, egy 12 éves fiú 45 centis sebest fogott a Gaján legyezve!

Vass Csaba

Ha tetszett a bejegyzés, kérlek nyomj egy lájkot:

16 komment

Címkék: gaja patak sebes pisztráng gaja völgy

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingtime.blog.hu/api/trackback/id/tr914607607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

starboard · http://horgaszat-befektetes.blogspot.com/ 2012.06.24. 22:38:10

Kedves Csaba!

Lenne néhány megjegyzésem, ha már reklámozni akarod ezt a kis vizet, melyet egyetlen ember véd.

A büfében lehet napijegyet venni: 2000 forint. Az éves jegy most csak 7500 forint, mert a tilalom kezdetéig már kevés idő van. Különben 15.000 az éves jegy és NEM LEHET HALAT ELVINNI.

Van a kezelőnek honlapja, azt érdemes feltenni.

Különben többen ismerik ezt a vizet, s szájról szájra terjed, de csak a megbízható horgászok közt. Most sikerült rászabadítani az átlaghorgászokat is , akik tudjuk milyenek. Az Alapítvány is azért erősödött meg, mert sok névtelen "hős" adja oda az 1%-át, törődnek a vízzel és segítik Tibort. Az Alapítvány részéről egyszer voltak a vízen, mikor már tilalom volt lementek ketten horgászni, mert nem hitték el mekkora halak laknak benne.

Ez egy kis víz, nem bír el turizmust a hátán, most biztosan büszke vagy hogy mennyit tettél a vízért aminek részben Te is a gazdája vagy. Gondolom a Halvédő is járja a patak partját és "elveri" a rabsicokat...

Én eddig is jártam és járni fogok, remélem még lesz miért...

üdv,

Pali

starboard · http://horgaszat-befektetes.blogspot.com/ 2012.06.25. 09:21:21

s meg valami...

nekem is nehany fenykepem utan szoltak, hogy a sebest kezben szorongatni nem szerencses, foleg ha vissza is kell engedni. Mert a testet es szervezetet vedo nyalka megserul, s igy jobban ki van teve a betegsegeknek, fertozeseknek.

szoval legkozelebb, szakban viz felett fotozzuk a sebeseket es engedjuk vissza oket

koszonom

steveolson · steveolures.com 2012.06.25. 13:08:17

Bocs Csaba, de nem értelek!
A dunai cikkeidben mindig titkolod a pontos helyet, hogy megvédhesd vele hőn szeretett süllőidet, erre most ország - világ elé tárod ezt a kis patakot!
Szerény véleményem, hogy ezzel ki is végezted!

vasscs 2012.06.25. 15:31:58

Nos, sajnos a patak nem él meg 6 db éves jegyből, és húsz napijegyből, és a "sok" 1%-ból sem, így abban maradtunk, hogy meg kell reklámozni a vizet, ezt pedig nem az említett Tibor lehetősége, hanem az enyém, ezért lehet engem utálni.

Köszönöm, hogy megerősítetted a jegyárakkal, és halelvitellel kapcsolatos információkat.

Értem én, hogy szeretnétek csak ti horgászni a vizet, de abból nem lesz bevétel.

Az alapítvány részéről nem csak egyszer voltak a vízen, valamint Tibor is a háromtagú alapítványba tartozik.

Abba nem mennék bele, hogy én hova járok, jártam "verekedni" a rendért. Sokkal inkább foglalkoztat, hogy akik kritizálnak, azok mit tettek le az asztalra, de talán a Gaján jövőre lesz lehetőségük.

Valakinek ötlet, hogy ki fog ingyen pisztrángot adni a patakba, és rendszeresen több száz kilométert utazni érte, könyvelni stb?

Ez a patak évekig parlagon volt, nem kivégezve lett, hanem tettünk bele halat, amiről sokan a Magyar Horgászból, és a megyei hírlapból tájékozódtak, és találtak rá pár éve erre a vízre, ennek az eredménye, hogy most lehet benne fogni.

golyocska1 2012.06.25. 16:00:06

Kedves Steveolson!

Véleményem szerint ennek a víznek reklámra van szüksége, hogy minél több vendéghorgász ismerje meg és térhessen haza szép élményekkel.
A pisztrángok elsősorban nem a húshorgászokat vonzzák, és biztos vagyok benne, hogy a szabályok betartásával horgászóktól nem kell félteni a patakot.
Ha nincs vendéghorgász, akkor az alapítványnak sem lesz pénze gyarapítani és megvédeni a patak halállományát.

A jó dunai süllős helyeket pedig kell is titkolni, mert ott gyakorlatilag szabadrablás megy.

steveolson · steveolures.com 2012.06.25. 16:37:57

@golyocska1: Az érveket megértem! De egyet nem értek továbbra sem! Sajnos sokan viszik a pisztrángot, mint a cukrot más vizekről, és innen is! a helyi erők gilisztával, és a pergetők között is akadnak rossz arcok mindenhol!

A legjobbakat!

vasscs 2012.06.25. 18:33:37

nem is kell egyetérteni, én sem értek egyet a halászattal, mégis van

valójában az történik, hogy van egy víz, ami kezd éledezni, kevésbé ismert, és most jogosan érzik néhányan, h veszélyben a "monopólium", de ennyi pénzből nem lehet gazdálkodni

vasscs 2012.06.25. 20:45:35

még valami, idén is, és jövőre is (akkor már lehet más konstrukcióban) bárki kaphat halászati őri megbízást a patakra, aki picit is magáénak érzi azt, várjuk a jelentkezőket, én is így horgásztam a Dunán évekig, néha megfenyegettek, néha nem lett a pecából semmi, de legalább a szájkaraténál többet ért, ha összejön néhány ember, szívesen segítek mindenben, ha igény van rá, akkor egy horgászattal egybekötve elmondom, milyen szituációkkal lehet találkozni, hogy kell abban viselkedni, és mit lehet, kell tenni, az igazat megvallva én abban gondolkodom, hogy jövőre kétfajta éves jegy lesz, egy drága, és egy jelképes összegű, de ehhez le kell vizsgázni Fehérváron halászati őrzésből, s tőlünk kapni egy megbízást, de ezt még csak fontolgatjuk, bár én nagyon szeretném

starboard · http://horgaszat-befektetes.blogspot.com/ 2012.06.25. 22:13:49

Kedves Csaba!

úgy látom most kicsit mellé lőttél, gellert kapott a golyó és megsebez.

az alapítvány célja nem a patak horgásztatása, hanem a pisztrángos vizek számának növelése. Ez nem egy profitorientált szervezet.

az éves jegyek száma, az 1%-ok bőven elegek arra, hogy évente pótolja a vízből ellopott halakat. Itt nem telepíteni kell, hanem őrizni és erre fordítani összegeket. Többen a nyári szünetben letesszük a halőri vizsgát és védenénk is majd a vizet. S mi eddig is sokat tettünk ezért a vízért, többször hívtuk Tibort, rákász csapdákat szedtünk fel stb... Nem tudom, te mit verekedtél a vízért, mikor első alkalommal fogtál itt halat. Szerintem mega furcsa és gáz, hogy nem az általad is KEZELT vizen fogtad meg életed első pisztrángját.

Hogy én mit tettem ezért a vízért?
1) két éve van éves jegyem, az én és a feleségem 1%-a elég szép summa ( majdnem 6 számjegyű, de ez az én szerencsém, s nem érdem ).
2) Én hívtam fel az Alapítvány figyelmét, hogy idén a szokott helyről ne várjanak halat. Nekem lett igazam
3) Teneked ( ki magad vagy a tudás ) fogalmad sem volt, hogy mikor, hogy lesz idén a telepítés, tőlem tudtad meg egy levélből... a jó gazda
4) Egy szlovák barátommal szereztünk sebeseket az alapítványnak, Tibor intézte a papírokat, s saját költségén ment el a halért ( én akkor nem tudtam vele menni ).
5) saját pénzemen 1000db 5 centis sebest hozztam a vízbe !
6) más vízbe még 500 sebest
7) egy másik víznél, ahol veszélybe kerültek a halak , finanszíroztam egy elektromos halász munkáját, hogy nem pusztuljanak el a halak

tudom , rövid a lista... de csak a kész melót , a tetteket sorolom... a több természetkárosításért tett feljelentésemet nem teszem ide... én nem "verekszem" és teszek... kíváncsi vagyok te mit verekedtél itt a Gajáért, ahol a hétvégén voltál először horgászni???

továbbra is az a meggyőződésem, hogy az alapítványnak a telepítésre és felnevelésre alkalmas vizekbe apró ivadék sebeseket kellene telepítenie mert:

1) ezek tudnak a legjobban alkalmazkodni a magyar vizekhez.
2) a nagy halak keresik a helyüket, nem tudnak alkalmazkodni gyorsan, s célpontjai a húshorgászoknak
3)a legolcsóbb elvetni a magot, s hagyni, hogy a patak felnevelje a halat

4) az alapítványnak nem horgásztatni kell, nem profitot kell termelnie... az évi 6-10 éves jegy és az 1% elég erre a kis vízre

Csaba, te a Dunát ismered alig horgászol ilyen kis vizen. A nagy reklám tönkreteszi a vizet. Lásd a Zala folyó történetét. Évek óta telepítenek sebest, eddig mindig volt természetes szaporulat. Most a tilalom alatt mindent visznek, mert az ívni vonuló sebest a legkönnyebb kifogni. Januárban már nincs semmi, s ha sebest nem fognak akkor viszik a domit is. Régen 1-2kg domik voltak, most már alig 20cm a max. Ha nincs sebes akkor visznek amit érnek.

Ezeknek a vizeknek nem kell ekkora reklám, a legyesek ismerik a vizet s járnak is erre. Én is egyetértek a UL pergetők ráengedésére, de erre nem a húshorgász wwww.peca.hu a megfelelő felület.

Szóval, miközben Te benne vagy az alapítványban, addig én 2 év alatt több pénzt és energiát tettem bele ebbe a vízbe mint Te. Ennek ellenére nekem nincs jogom beleszólni, hogy mit csinálsz, de az elkeseredésre van jogom.

Az meg micsoda baromság ( más hozzászóló ), hogy a süllőt kell védeni a Dunán, de a sebest nem? A süllőnek hatalmas élettere van itthon, rengateg gazdaságban tenyésztik, míg a sebesnek 1 gazdája van itthon. A sebest ezekben a kis patakokban megfogni nem nagy kunszt gilisztával, az egyetlen védelem számára, ha nem is sejtik, mi van a vízben.

Szerinted idén miért nem reklámoztuk? Megkérdezted, hogy 1 éve a helyi média reklámja után micsoda tömeg lepte el a patakot? Ebben a patakban egyszerre 2-3 horgász tud úgy horgászni, hogy nem zavarja egymást. S ezek után 4-5 napig pihentetni kell a vizet, hogy a következő horgásznak is adjon élményt. De egy Dunai horgász ezt honnan tudná?

A kapkodásod és egód nagy kárt okozott ennek a víznek, de gondolom a nyáron majd többször ellenőrzöl majd mint eddig is...

a lovak közé dobni a gyeplőt és aztán legrani a kocsiról könnyű, Dunaújvárosból minden egyszerűenek látszik, de itt a szurdokban minden bonyolultabb. Szerintem bízd rá ezt a vizet a helyi erőkre, te pedig lobbiz az új halászati törvényért...

üdv

Pali

ps) nem volt kedvem újra átolvasni amit írtam, remélem érthető volt :)

starboard · http://horgaszat-befektetes.blogspot.com/ 2012.06.26. 07:27:53

meg reggel jutott eszembe... nemcsak te tudsz am reklamozni egy vizet. Van egy nagyon jo baratom, akivel Te is egy ujsagba irsz. O legyes cikkeket ir ugyan ott. Ha figyelmesen olvasod, akkor van hogy megnevezi a vizet ahol horgaszik, s van hogy nem. Ha megfontolt lettel volna, akkor kikered a velemenyet ebben az ugyben.

ez az egesz elhamarkodott es AMATOR volt.

Ha bevesztek engem es meg nehany baratomat az alapitvanyba, mi szivesen segitunk es dolgozunk a hazai pisztrangos vizekert. Te pedig teljes erobedobassal csinalhatod a Halvedot es vedjheted a Dunat. MI a kisvizekert vagyunk oda, ez az eletunk. Jobban ertunk hozza, bizd rank.

Szerintem megadtam mar a telefonszamomat neked privatban, de Tibortol is elkerheted. Csorgess meg , beszeljuk meg mit lehet meg tenni.

vasscs 2012.06.30. 11:10:30

rendben, evidenciában tartom kérésed

szimix 2012.09.16. 23:00:11

Ma is fogtunk 2 gilisztázó helyi erőt.

Hogyaszondja: " Főnök, ide kelle jegyet venni? Nem tudtam..."

VassCs 2012.09.16. 23:19:13

@szimix: köszi, mit fogtatok? (a férgeseken kívül)

szimix 2012.09.17. 20:50:03

Nem a patakon voltam, a tesóm 9 éves gyerekét oltottam a tavon. 8,5-ös csukát vetettem ki vele.

Járt egy UL-es srác a Gaján, sügereket, 25-ös pisztrángokat fogott. Ő hívta Takit, hogy úszóznak.

szimix 2012.09.17. 20:51:40

Urak, milyen tömeg lepte el a patakot a reklámok után?
süti beállítások módosítása