Vass Csaba horgász blogja

Halat fogni akkor lehet, amikor eszik, nem amikor ráérsz...

Utolsó kommentek

Ha szeretnél értesülni az újabb írásokról, like-old a Facebook-os oldalamat:

A blogon megjelenő tartalmak (szövegek, képek és videók) a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik, szerzői jogvédelem alatt álló szellemi terméknek minősülnek. Egészben vagy részben történő felhasználásukhoz a szerző előzetes írásbeli engedélye szükséges.

Hogyan algagátlózzuk a csónakot?

2014.08.17. 09:23 vasscs


Egy szép napon, rohadtul nem siklott ki a K Maxxi, 30 LE ellenére sem. Volt egy gyanúm, hogy rogyásig lehet már az alja, lelassítottam, s a kezemmel hatalmas csimbókokban tapogattam ki gusztustalanabbnál gusztustalanabb elburjánzott telepeket a hajó alján. Tűzoltásképp fogtam a jégkaparót és alámerülve, meg alányúlva tisztára vakartam az alját. Csodálatosan siklott, kb egy hónapig...

Mivel nem akartam havonta másfél órát víz alatt kaparni, ezért jött az elhatározás: le fogom algagátlóval kezelni. Persze, hogy le. De hogy?

DSC_0086.jpg

Mit kell rá kenni, melyik a legjobb, hogyan kenjem, de előtte el kell távolítani a rárakódott algát. Elképzelésem sem volt, hogy kezdjek neki, így segítséget kértem ismerősömtől, aki jártas a témában. Tényszerűen, tömören közölte, háztartási sósav az algának, Cuprolin a műanyagnak (alumíniumra nem!). A sósav hallatán kicsit berezeltem, de mint kiderült, az egyik alkotóeleme műanyag, ezért azt nem marja. Ok, Cuprolin beszerezve, a Maxxi 4,6 m, 1 liter elég lesz rá, két rétegben - derült ki.

Cuprolin_algagatlo_voros_L-i4348.jpg

Banda összeszervez, hajó kivesz, kaparás elkezdődik, s a helyi szaki, Józsi további tanácsokkal lát, eszközökkel el:

- csontis dobozzal kaparni a nagyját, mert a gyökérkefe úgyis eltömítődik azonnal

- nem szabad megvárni, míg megszárad, mert utána nagyobb szívás lesz: vízzel locsolni, majd kaparni, locsolni-kaparni

- fémszálas dörzsivel látott el, ezzel nem csak lekapartam a maradék lerakódást, de az anyag felületét is előkészítettem a festéshez

3m-7448.jpg

Így is tettem, nem volt kis meló, de levakartam, utána gyökérkeféztem, majd jött a dörzsi teljes felületen, ami tényleg megoldotta 95%-ra, ekkor adtam a makacs vízkőnek a sósavat permetezve, ami el is látta a baját rendesen. Feloldotta, lemostam, kész a felület. Megvártam míg megszárad...

DSC_0088.jpg

DSC_0091.jpg

A Cuprolint jól felkevertem, hogy az aljára leült réz ne vesszen kárba (a munkával együtt). Festés előtt Tesa csíkkal körberagasztottam pár centivel az alga korábbi vonala felett, majd szivacshengerrel felvittem az első réteget. Hál' Isten tényleg maradt még egy kenésre való, ezért vártam egy napot a kenéssel (20 fokon 24 h-t javasol a festék leírása), és másnap vittem fel a következő réteget. Nem kis munka, de vállalható. 

DSC_0094.jpg

DSC_0096.jpg

A Cuprolint 7.800 forintért vettem, az egyebek kb. 2.000 forintot tettek ki, így nagyjából 10.000 forintból megoldottam az algagátlózást, ami alatta volt a korábbi 20-30e forintos becslésnek. Alapozót nem vásároltam (ez duplázta volna a költségeket), szakértőm szerit ennél a festéknél nem szükséges, megteszi, hogy két réteget kapott.

Kellemes vakarást!

Ha tetszett a bejegyzés, kérlek nyomj egy lájkot:

Szólj hozzá!

Címkék: hajó csónak algagátló cuprolin

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingtime.blog.hu/api/trackback/id/tr146610341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása