Vass Csaba horgász blogja

Halat fogni akkor lehet, amikor eszik, nem amikor ráérsz...

Utolsó kommentek

Ha szeretnél értesülni az újabb írásokról, like-old a Facebook-os oldalamat:

A blogon megjelenő tartalmak (szövegek, képek és videók) a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik, szerzői jogvédelem alatt álló szellemi terméknek minősülnek. Egészben vagy részben történő felhasználásukhoz a szerző előzetes írásbeli engedélye szükséges.

Gyere horgászni a Balatonra, de ne négynapos ünnepen!

2012.04.30. 20:16 vasscs

Szép víz a Balaton, meg messze is van mindentől, meg az időjárás is eléggé kiszámíthatatlan, de kocsiba ülsz, és mégis lejössz, az idő csodás, és az a hír járja, hogy még a hal is megy, már fened is a fogad, hogy elsüss egy jó kis pr-t - "ingyé" (azaz jegyet akartam volna venni érte cserébe).

  Csakhogy még az időjárás is kiszámíthatóbb, mint a közzétett jegyárusító helyek hitelessége, és nyitvatartása. Valójában nem is tudom, hogy képzeltem, hogy én majd Siófokon a négynapos ünnepen - vagy mi ez? -, azaz a második napján területi engedélyt veszek. Horgászboltok zárva - OK. Honlap, jegyárusító helyek, két siófoki he telefonját tárcsázom, kicseng - yesss -, felveszik, már a kezemben érzem a licenszt: 

- Vass Csaba vagyok, és kérem szépen, területi engedélyt szeretnék vásárolni! - mondom határozottan, indulásra kész, már a helyet is kikerestem a neten.

- Mi? Ja, hogy mi?! Nem, mi nem tudunk jegyet adni. - közölték velem megdöbbenve, körülbelül, mintha mozijegyet kértem volna.

- De a zrt honlapja, meg területi engedély, meg Balaton, meg megy a hal, és messziről jöttem. - sorolom értetlenkedve, de egyik helyen sem tudtak segíteni.

Kicsit kiábrándultan, de legalább magyaros érzéssel vesszük nyaralónkba az irányt. Mikor befordultunk barátnőmmel az utcánkba, mondom neki, hogy ott jön szemben a halőr, tuti. 

- Honnét tudod? - kérdezte.

- Ilyen kocsi állt a halgazdálkodási zárt irodája előtt 20 perce, és nézd csak, ott van az oldalán, hogy halőr! Kérdezzük meg! - villan be az ötlet mindkettőnknek. És újra érzem a reményt, hogy hosszas fejtörés, telefonálgatás, kocsikázás (simán egy napijegy ára) után végre véget ér a magyar valóság. Intek a szemben jövő halőrnek - hátha van ötlete, ne adj' isten jegye -, villogok, kérem, hogy álljon meg. Néz, de nem igazán reagál. Megfordulunk "üldözőbe" vesszük a fekete Mazdát, utolérjük, dudálok, villogok mögötte, integetek ki az ablakon, de tesz ránk, pár száz méter után szertefoszlik az álom, hogy a Balatonon fogok horgászni, és megfordulok. Király! A jegy nélküli üldözi a halőrt, és fizetni akar. Jobban tettem volna, ha elmegyek túró fesztiválra, vagy mire, Szolnokra. Ez van.

Üdvözlök mindenkit 2012-ben, az internet világában, amikor percek alatt milliókat utalhatunk online, úgy, hogy ki sem kell a szobából tenni a lábunk, és ugyan ennyi idő alatt meg is érkezik, de biztosítást is köthetünk, és még ezer dolgot...

 

Vass Csaba

 

Ha tetszett a bejegyzés, kérlek nyomj egy lájkot:

14 komment

Címkék: balaton területi engedély

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingtime.blog.hu/api/trackback/id/tr994481229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szigetközi Pecás · http://szigetkozpeca.blogspot.com 2012.04.30. 21:55:33

Így jártam én is, mikor jegyet akartam venni, egyetlen horgászbolt sem árusít balatoni jegyet, csak a megyei horgász szövetségnél lehet venni.....

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.05.01. 00:45:09

Hehe, a Dunán se egyszerűbb...
Tegnap orvhorgásztam egy picit, de pszt!, ne mondd el senkinek. :)

Insulator 2012.05.01. 19:11:52

Szolnokon inkább tudtunk volna szerezni jegyet. A Túró fesztivál meg Gyomaendrődön van, volt, lesz... :-)

zug_a_volga 2012.05.01. 22:24:26

Én már azzal is beérném, ha a főváros közeli Duna szakaszokon érvényes horgászrendet megtalálnám bárhol a neten! Jellemző, a morálra, meg a tudatlanságra, hogy ma reggel találkoztam egy kisöreggel a parton, aki panaszkodott, hogy fogott egy 2-es pontyot tegnap, de látott a parton egy járőr autót és nem merte elvinni, mert tilalom van. Ebben az a szép, hogy az öreg ugye kivehetően szarik a tilalomra (el akarta vinni), ráadásul tudatlan volt, mert ugye még nem is volt tilalom. 1 óra múlva láttam egy dagadt parasztot, aki egy 25 cm-es csukát gyömöszölt be a táskájába, ráadásul 3 bottal nyomta a biztonság kedvéért... Mikor lesz már gazdája a Dunának? Amíg ezek a vízkezelők, addig szabad rablás van, páratlan napokon meg ugyanezek panaszkodnak, h nincs hal...

vasscs 2012.05.02. 00:33:11

@Insulator: Üdv Insulator! Azelőtt sosem hallottam róla, egyik barátom ment oda, és telefonban mondta, hogy túró+Szolnok+fesztivál stb. én pedig összekötöttem - jelentőséget igazából nem tulajdonítottam neki, de jogos, és legalább már ezt is tudom.

vasscs 2012.05.02. 00:39:38

@zug_a_volga: Üdv a blogon! Én pontosan tudom milyen a fővárosi Duna, ellenőriztük pacsira, de már pacsi sem jár érte... Pont a kutyát sem érdekli, hogy mi van azzal a vízzel. Én, amikor új vezetés lett bejelentkeztem, hogy továbbra is csinálhatjuk, ha szükség van rá. De nincs. Tudomásul vettem, megértettem, pedig számszerűsíteni tudom, hogy mennyi többletbevétel volt az ellenőrzésünk alatt.

timetowakeup 2012.05.02. 10:15:40

És hány embernek jutott már eszébe, hogy mint az autópályamatricánál, itt is legyen lehetőség, mondjuk SMS-ben venni jegyet....gyorsan leugatták..ha jól emlékszem Téged is Csaba. Lehet nyomon követhető lehetne, az meg kinek jó .-)

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.05.02. 14:07:41

Sajnos az a nagy büdös helyzet, hogy számos természetes vízen már semmilyen jogalapját nem érzem annak, hogy engedélyt kellene váltani, különösen visszaengedős horgászat esetén. Lát valaki valamilyen szolgáltatást pl. a fővárosi Dunán vagy a Budapest feletti óbudás szakaszon?
Telepítés nincs, halőrzés nincs, illetve ahol "halőrködik" valaki (az illetékes halász), ott ő maga a legnagyobb rabsic (lásd Amper Béla vagy Éjjel Járó László).

starboard · http://horgaszat-befektetes.blogspot.com/ 2012.05.02. 14:20:22

Csaba.... talan nem a reklam helye, de en Penteken a Kalandban vettem Budapesten... nagyon gaz... hetfon mikor kint voltunk, ellenben hiaba integettunk a halornek egy vizsgalatert ( ha mar vettunk jegyet ) felenk sem nezett :( ... szaporodik azon vizek szama ahol meg nem ellenoriztek...

kellene egy SMS-ben fizetheto napijegy rendszer, de ez mar allami monopolium szoval b.szhatjuk ezt is :(

vasscs 2012.05.03. 23:20:46

@timetowakeup: igen, nekem is, Ricsi barátommal kitaláltuk, de azt a választ kaptam rá, hogy nem lehet, mert az állami jegy meg blabla...

vasscs 2012.05.03. 23:23:55

@Hepci: Éjjel Járó László - ez tetszik, mikor azt mondtam, hogy nem megfelelő az ellenőrzés Mo-n, megkaptam, hogy de (persze mondani lehet, de attól még nem így van)

vasscs 2012.05.03. 23:31:13

@starboard: köszi, Kalandot reklámozhatod, bírom az eladó srácokat, sajnos Siófok nem Budapest, és Dunaújváros sem Budapest, tehát jó lenne ha helyben lehetne pl Tescoban, vagy 24h-s kúton jegyet venni

haluci 2013.02.03. 19:26:32

A fővárosi szakasz új ügyvezetője azt nyilatkozta rólad Vass Csaba, hogy te negazdasáém ellenőrizni jársz a dunára hanem tisztogatni magadnak a helyeket. Ő a tiszatavi kirendeltségnek volt a vezetője és ő nagyon nagy gyakorlatra tett szert és ha kijön az irodából azt is meg tudja mondani (talán), hogy merre folyik a Duna.Neki egy 10 pontos tesztlapot kitöltött Vass Csaba nehogy megmondja hogyan kell a Dunán ellenőrizni. A gazdasági részét tekintve szedi a hasznait amit neked is részben köszönhet de a terheit viseli ahogy....
Tavaj láttatok a Dunán telepítést a fővárosi szakaszon? Esetleg halőrrel találkozott valaki? Népszigethez járok heti 2-3 alkalommal de még soha nem találkoztam halőrrel.

vasscs 2013.02.20. 12:59:52

nem tudom ki mondhatta ezt, többünknek van halászati őri megbízása a pesti Dunára, de évek óta nem szólt a szövetségtől nekünk senki, életemben kétszer horgásztam azon a szakaszon, tehát nyilván azért tisztogattam, de még csak nem is mondtam ott senkinek meg, hogy mit hogyan kéne csinálni, a TT-ra majd még visszatérünk egyszer, mint referencia...
süti beállítások módosítása