Vass Csaba horgász blogja

Halat fogni akkor lehet, amikor eszik, nem amikor ráérsz...

Utolsó kommentek

Ha szeretnél értesülni az újabb írásokról, like-old a Facebook-os oldalamat:

A blogon megjelenő tartalmak (szövegek, képek és videók) a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik, szerzői jogvédelem alatt álló szellemi terméknek minősülnek. Egészben vagy részben történő felhasználásukhoz a szerző előzetes írásbeli engedélye szükséges.

Ami nem jó, az rossz

2012.03.18. 22:00 vasscs

 

Miért van az, hogy Nikon D3100-as igazából egy alap, de azért magyar fizetésekhez képest mégsem olcsó gép, szvsz a következők miatt részemről a kukába való volna - ha ingyen kaptam volna. De nem így történt. Szürkületben szívok vele, míg a D60-as géppel hasonló jellegű problémák nem voltak (annak meg a motorja néha megadta magát, búgott az egész, mintha fel akarna robbanni, és nem exponált, megjavítani nem tudták, mert a baját sem találták...). Ez a gép egyszerűen képtelen fényváltáskor, automata üzemmódban, vakuval normális képet készíteni. Szétéget mindent a vaku, és csapnivaló színek születnek. Mikor fogom a halaim javát, na mikor? Fényváltáskor. A következő gépem Canon lesz, ha lesz.

Ez mi, nikonék, mi lett ennek az embernek a fejéből??? Obi: Nikon 35mm, f 1.8

Úristen, ezt a gépet ma 150-ért lehet megvenni! Obi: Nikon 18-55mm, f 3.5-5.6 - és a többi kép is ezzel készült

Szintén beállított kép, csapnivaló

Ez a kedvencem, ebből a sorozatból összes képet ilyen hulladék minőségben sikerült elkészíteni - na, lehet, hogy nem vagyok egy fotó guru, de a D60 ilyet akkor sem csinált

Vörös szem, szétsütött arc bőr

Több, hasonlóan jól sikerült képem is van, szürkületben, vaku nélkül szinte fekete-fehér képeket készít. Botrányos, ma már ott tartok, hogy esett volna inkább ez a D60 helyett a vízbe, oda való. És direkt végigpödörtem egy rahedli mappám, egy ezekhez fogható képet sem találtam, amit a D60 készített, pedig akkor sem értettem sem többet, sem kevesebbet a fényképezéshez. 

Esetleg ötlet? A betonhoz csapáson kívül...

Vass Csaba

Ha tetszett a bejegyzés, kérlek nyomj egy lájkot:

5 komment

Címkék: nikon d60 d3100

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingtime.blog.hu/api/trackback/id/tr164324738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tisza444 2012.03.19. 19:52:59

Én nem vagyok profi fotós.
Sőt...
Panasonic DMC-FZ 20 gépem van, szinte csak peca képekre használom.
Meleg szívvel tudom ajánlani, de már csak újabb széria van belőle, mert gyönyörű képeket csinál, amiről elsősorban nem én "tehetek".
De egy jó fotós biztos megmondja mi lehet a gond a képeiddel, vagy a géppel.

vasscs 2012.03.20. 22:07:21

@tisza444: Szia,
hát, ezt a nikont most úgy érzem, hogy benéztem, visszasírom a hatvanast. Majd írok a gyártónak, vagy valami fotós barátot feltúrok, h mi lehet ez.
Üdv a blogomon.

bazuka1 2012.03.21. 23:06:13

Szia Csaba!
Nekem is ilyen gépem van. A blogomon látható képek 80%-a ezzel készült. A vaku fényerejéből le tudsz venni egy kicsit a beállításokban. A fényváltáskor készített képeknél nagyon kevés vaku is elegendő. A sötét ruházat előtt az ezüstös haltest, a világos ég-háttér alatt a sötét fák elég nagy kihívás elé állítják az automatikát, ezért ügyelni kell arra, hogy ne legyenek túl nagy fénykülönbségek a kompozíciódban. A hiba megfejtéséhez persze kéne tudni a képeknél használt pontos beállításokat. Nem minden objektívet vezérelnek az új gépek (a 35-ös Nikonod nem egy régebbi darab?) és az is lehet, hogy elállítottál valamit. Azt is tudni kell, hogy nagyon sok múlik az optikán és a kit-ben adott 18-55 nem egy acélos darab. Gondolom ez van neked is. Én egy drágább Sigma 17-70-essel használom nem csak horgászat során, de a munkámhoz is, és elég nagy a különbség. Egyébként a D3100 mellett használok egy régebbi olcsóbb D40-et is, de azon kívül, hogy a D3100 tud videot is nem érzem lényegesen jobb gépnek. Engem sem győzött meg igazán, de nincs rá komolyabb panaszom.
üdv
Endrődy Balázs

bazuka1 2012.03.22. 21:51:55

Ja és még valami ehhez a témához. A D3100-at már ellátták ADL funkcióval (Active D-lightning), ami a szélsőséges fények kompenzációját végzi el, tehát a sötét vagy kiégett területeken kihozza a részleteket. Ezt lehet ezen a gépen utólagosan is korrigálni vagy egy előzetes beállítás esetén a masina az összes képet már így exponálja. Próbáld ki a különbséget!
üdv Endrődy Balázs

vasscs 2012.03.23. 21:29:25

@bazuka1: Szia Balázs,

nos, a legnagyobb bajom (azt leszámítva, hogy a vakut manuálisan nem állítgattam), hogy a d60 olyan jól kezelte automatán a vakut, hogy az valami eszméletlen, és itt az előrelépés helyett totál visszafejlődést látok a 3100-nél.
A 35-ös új széria, azt hittem, hogy azzal majd tudja. Tévedtem. ADL-t használom, volt a d60-on is, olykor fantasztikus dolgokat művel, de kiégetett területeken még nem próbáltam, azt nem tudtam, h képes korrigálni. Na, de csak jöjjön a következő hal szürkületben! Köszi a tanácsokat.
Üdv a blogomon!

Csaba
süti beállítások módosítása