Vass Csaba horgász blogja

Halat fogni akkor lehet, amikor eszik, nem amikor ráérsz...

Utolsó kommentek

Ha szeretnél értesülni az újabb írásokról, like-old a Facebook-os oldalamat:

A blogon megjelenő tartalmak (szövegek, képek és videók) a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik, szerzői jogvédelem alatt álló szellemi terméknek minősülnek. Egészben vagy részben történő felhasználásukhoz a szerző előzetes írásbeli engedélye szükséges.

Kipróbáltam: mini bojli

2012.07.22. 15:42 vasscs

Biztos azért, mert nemigazán bojlizom olyan rendszerességgel, de nekem a mini bojli újdonság volt. Nézegettem, szaglászgattam, majd lenyúltam "keencarp" Pistit egy szatyorral, hogy kipróbáljam. Ezúton is köszi Pista, jó kis peca volt.

mini (4).JPG

11-kor füstölt el egy szem Monster Crabos minivel, nem sokkal az után, hogy a szomszédból átjöttek, megkérdezni mivel csalizok

Víz

Pecám helyszínéül az RSD-t választottam - ez mégiscsak folyik, rendszeresen telepített, és bármi beugorhat, s ami nálam a legtöbbet nyom a latba, hogy szita-szájú halakkal nemigen találkozni. Mellesleg gyönyörű környezetben sikerült helyet "találnom".

mini (2).JPG

Szemben, mellettem jobbra, és balra is nád, valamint gyékény tarkítja a partot

Cájg

Folyóvízhez igazítottam felszerelésem is, két százhúszas feederrel, huszonkettes főzsinórral már egyébként is feltekercselt orsóimat ötvenes előtéttel láttam el az akadók, és a kagylók miatt. Útközben beszereztem némi horgot is, mégpedig tízes méretű, számomra horror kicsi bojlisat, meg egy ultra vékony fűzőtűt. Ennyi - majd a parton ücsörögve elgondolkodtam a végólmos szerelésen is, az inline-nal szemben, végül ez sem hagyott cserben, de jobb mindig lehetne, vagy nem?

Időjárás

Változékony, frontos időben ültem ki, nagyjából kétszer három órát horgásztam, ezalatt szinte végig fújt a szél, és a napos, felhős időszakok sűrűn váltakoztak, esni hál' isten nem kezdett egyszer sem. Volt, hogy kellett a pulóver is, volt, hogy a póló is sok volt, de a halak érezhetően élvezték.

Csali

Többféle ízesítést vittem magammal, de akkor legjobbnak a Monster Crab bizonyult. Kizárólag tízmilliméteres csalikkal etettem, és horgásztam, bár többször megfordult a fejemben, hogy kettőt felfűzök az egyik botra, végül mégsem tettem, maradt az egy darab mini bojli a horog mögé. Próbáltam még a Fish Witch-et, amiben nagy bizodalmam volt, mert korábban elég jól működött nagyobb golyókkal, de miután az MC-t kezdték el húzni a halak, mindkét botra az került fel, de megfogadtam, legközelebb már nem lesz azonos a két horgon, ellenben akkor annyira szerettem volna fogni, hogy maradt, amit azonnal ettek.

mini (1).JPG

Utólag nézve elég lett volna a nyolcas méretű horog is, de majd legközelebb


Peca

Az első halam rögtön negyed órán belül jelentkezett. Utánamentem csónakkal, hogy ne vágja el kagyló a zsinórt, egy hármas pontyot fárasztgattam kényelmesen a gumicsónakból, de későn láttam csak meg, hogy az előke rojtosra körbe volt háncsolva - el is szakadt. Viszlát, első mini bojlis ponty. Ezt követően újra a monsteres cuccom sült el, úgyhogy mindkét horgot ezzel csaliztam fel. Sorra jöttek is a kapások, összesen hét darab pontyom volt, ebből három jött ki, egy akadóba ment, kettő már kapáskor úgy átszaladt a kagylókon, hogy bevágni sem tudtam, valamint ott volt még az első kapás. Amit érdekesnek találok, hogy mindössze egy karikát fogtam a pici csalival, pedig tartottam tőle, hogy a keszegek elhúzkodják majd a pontyok elől.

mini (3).JPG

A csónak nagy segítségemre volt, ha nem tudok fölé állni a halaknak, szinte biztos, hogy mind meglépett volna 

Elsőként egy négy feletti tövest tudtam szákba terelni, majd ezt követte egy bivalyerős, hat körüli tükrös, ami olyan hevesen, és erőteljesen küzdött, hogy kezdtem elbizonytalanodni kilétében. Folyamatosan buborékokat eresztett ki magából, miután beszákoltam, a szomszéd stégen horgászó türelmetlenül érdeklődött, hogy mivel, és hogyan horgászom.

mini (7).JPG

Bő négyes tövest szákoltam meg elsőként a mini csalival

mini (5)_1.JPG

Igazán kemény ellenfél volt - a második, hat feletti tükrösöm is Monster Crabra jött

Már épp befejezni készültem a horgászatot, amikor orsóhangra kaptam fel a fejem, a balos bot komolyan behajlott, és hangosan szólt a fék is rajta. Azonnal tudtam, hogy testes hal lesz, így full gázon mentem a hal után. Alig bírtam a zsinórt beszedni, ugyanis a kis gumicsónakot az M26-os, elektromos Yamaha olyan lendülettel vitte, viszi, hogy turbó kézzel kellett tekerni az orsó karját, hogy kontaktus legyen a hallal, de utolértem az akadóba ugrás előtt. Komoly ellenállást kellett letörnöm, mire végre elkönyvelhettem harmadik halam, közel nyolckilós tövesem.

Bár meg nem lepett, de mindenképp érdekes, hogy pár hete a Dunán fogott nyurgámból, és az RSD-n fogott egyik tövesemből is folyott a tej.

mini (6).JPG

Július közepe, és ömlik a tej a pontyokból, jövőre hangosan fel fogom olvasni június 15-én a halászati törvényt a pontyoknak, jó volna, ha ők is tudnák mit határoztak meg nekik ívási időszaknak, szégyen, már a halak sem tartják be a törvényt...

mini (8).JPG

Viszlát!


Végül az összes halat szabadon eresztettem, jó peca volt, legyen jó a halaknak is. Legközelebb ugyanitt!

Vass Csaba

Ha tetszett a bejegyzés, kérlek nyomj egy lájkot:

Szólj hozzá!

Címkék: feeder rsd mini bojli keen carp yamaha M26 yamaha 240T

A bejegyzés trackback címe:

https://fishingtime.blog.hu/api/trackback/id/tr584663770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása